www.karuzella.edu.pl

Strona utworzona przez 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Icons made by www.flaticon.com/authors/smashicons

Warzywa i owoce są głównym źródłem witamin, składników mineralnych, błonnika pokarmowego oraz naturalnych przeciwutleniaczy. Aby zapewnić dziecku prawidłowy rozwój, produkty z tej grupy powinny pojawiać się w KAŻDYM POSIŁKU, czyli 4-5 razy dziennie. Należy dbać o różnorodność wybieranych warzyw i owoców także pod względem kolorystycznym, ponieważ każdy kolor wiąże się z innymi składnikami aktywnymi.

 

WARZYWA I OWOCE NIEZBĘDNE W DIECIE DZIECKA

16 października 2022
POWRÓT do poprzedniej strony

 

JAK ZACHĘCIĆ DZIECI DO JEDZENIA WARZYW?

  • Należy przygotowywać atrakcyjne wizualnie (kolorowe) potrawy, biorąc pod uwagę preferencje i zainteresowania dzieci. Po ustaleniu: co lubią i co chętnie jedzą, należy zaproponować im np. sałatki owocowe czy kolorowe kanapki z warzywami ułożonymi w atrakcyjne wzory. Pole do inwencji jest tu ogromne.
  • Warto dodawać warzywa i/lub owoce do potraw, które dzieci lubią, np. do makaronu czy koktajli.
  • Dobrym rozwiązaniem jest zwyczaj podawania obranych, pokrojonych, gotowych do spożycia warzyw i owoców serwowanych na oddzielnych talerzykach jako dodatek do posiłku lub zdrowa przekąska między posiłkami.
  • Warto zachęcać dziecko do wspólnego przygotowywania posiłków. Nasze pociechy lubią bawić się w kucharzy, a potem zjadać to, co same zrobiły.
  • Bądźmy wytrwali i nie zniechęcajmy się! Jeśli dziecko przy pierwszej próbie odmówiło skosztowania nowego warzywa/owocu, to nie znaczy, że przy kolejnych próbach to się powtórzy.