www.karuzella.edu.pl

Strona utworzona przez 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Icons made by www.flaticon.com/authors/smashicons

Jesienna, kapryśna pogoda sprzyja przeziębieniom, katarom, anginom, grypie i innym chorobom. Aby uchronić się przed zachorowaniem, warto odżywiać się bardziej świadomie i wzbogacić codzienną dietę o produkty wspomagające odporność naszego organizmu. Oto ich przegląd:

 

CO JEŚĆ, BY WZMOCNIĆ ODPORNOŚĆ?

26 listopada 2022

 

  1. WARZYWA I OWOCE, szczególnie te, które są źródłem witaminy C i β-karotenu, czyli: marchewka, natka pietruszki, jarmuż, szpinak, szczaw, papryka, brukselka, kalafior, kalarepa oraz czarne porzeczki, kiwi, cytryny, grejpfruty, pomarańcze, brzoskwinie, melony i śliwki.
  2. WARZYWA CEBULOWE - zawierają tzw. siarczki organiczne, olejki eteryczne oraz związki o działaniu bakterio-, wiruso- i grzybobójczym. Warzywa należące do tej grupy, to oczywiście: cebula, czosnek, szczypiorek.
  3. KISZONKI. Popularne w Polsce kiszone ogórki i kiszona kapusta to produkty bogate w powstały podczas procesu kiszenia kwas mlekowy, który jest doskonałym środowiskiem do namnażania się korzystnych bakterii jelitowych (probiotycznych), wpływających bardzo pozytywnie na odporność.
  4. FERMENTOWANE PRODUKTY MLECZNE: jogurt naturalny, kefir, maślanka podobnie jak kiszonki zawierają bakterie probiotyczne, które hamują rozwój bakterii chorobotwórczych, a także poprawiają funkcjonowanie całego układu pokarmowego.
  5. RYBY MORSKIE: sardynki, łosoś, śledź, tuńczyk, makrela. Ryby te są źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych i witaminy D, które chronią organizm przed infekcjami, a nawet chorobami autoimmunologicznymi.
  6. PRODUKTY BOGATE W CYNK: orzechy, nasiona roślin strączkowych, szpinak, produkty pełnoziarniste oraz wołowina. Cynk wspomaga powstawanie białek odpowiedzialnych na zwalczanie infekcji.
POWRÓT do poprzedniej strony

Logo Centrum Zabawy i Edukacji Karuzella