www.karuzella.edu.pl

Strona utworzona przez 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Icons made by www.flaticon.com/authors/smashicons

Nie wszyscy doceniają buraka, a szkoda, ponieważ jest to warzywo o licznych właściwościach zdrowotnych. Powinno gościć w diecie jak najczęściej, tym bardziej, że jest niedrogie i dostępne w naszym kraju przez cały rok. Możliwości zastosowania buraków w kuchni jest wiele: od barszczu, przez surówki i sałatki, a także ciepłą jarzynkę, aż po eleganckie carpaccio. Buraki zawierają duże ilości minerałów, są to między innymi: magnez, fosfor, żelazo, mangan, miedź i cynk i witaminy z grupy B, kwas foliowy oraz witamina C. Za kolor buraków odpowiada składnik, jakim jest betanina. Oprócz właściwości koloryzujących ma ona właściwości zdrowotne, gdyż należy do grupy antyoksydantów.

24 listopada - Dzień Buraka

20 listopada 2022

Warto wiedzieć, że buraki:

 

- wspomagają odporność organizmu na choroby i infekcje,

- obniżają ciśnienie tętnicze krwi,

- działają odkrztuśnie,

- wykazują działanie krwiotwórcze, pomocne przy leczeniu niedokrwistości,

- obniżają stężenie cholesterolu we krwi,

- zmniejszają ryzyko zachorowania na osteoporozę,

- poprawiają stan skóry, włosów i paznokci,

- spowalniają procesy starzenia się organizmu,

- poprawiają nastrój i dodają energii,

- zapobiegają wadom rozwojowym płodu, dlatego są zalecane dla kobiet w ciąży.

 

 

POWRÓT do poprzedniej strony