www.karuzella.edu.pl

Strona utworzona przez 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Icons made by www.flaticon.com/authors/smashicons

Hummus to gęsta pasta, która przygotowywana jest z ciecierzycy, oliwy z oliwek, czosnku i pasty sezamowej. Składniki te są bazą, którą można wzbogacać według własnego smaku i pomysłu. Hummus można podać jako dodatek do surowych warzyw pokrojonych w słupki, a także jako pastę do kanapek czy dodatek do potraw z kurczaka.

Warto włączyć hummus do swojego jadłospisu, ponieważ ma wiele zalet i jest bogaty w cenne składniki odżywcze.

13 maja – Międzynarodowy Dzień Hummusu 

07 maja 2022

 

Pamiętajmy, że poczciwa marchewka pomaga nam zachować zdrowie i dobrą kondycję, a konkretnie:

 

  • Przede wszystkim jest bardzo dobrym źródłem białka, dlatego poleca się go wegetarianom i weganom.
  • Dzięki połączeniu ciecierzycy z pastą tahini hummus dostarcza aminokwasu metioniny, który pozytywnie wpływa na przyswajanie białka z pożywienia.
  • Warto, by sięgały po niego osoby z anemią, zaburzeniami odporności, kobiety w ciąży, osoby z podwyższonym cholesterolem i miażdżycą, diabetycy i osoby na diecie odchudzającej.
  • Hummus to źródło witaminy A, C, folianów i witamin z grupy B oraz składników mineralnych: cynku, fosforu, manganu, magnezu, potasu, selenu, sodu, miedzi, żelaza i wapnia.
  • Na długo daje uczucie sytości, dzięki czemu pomaga powstrzymać się przed podjadaniem między posiłkami.

 

 

POWRÓT do poprzedniej strony