www.karuzella.edu.pl

Strona utworzona przez 

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Icons made by www.flaticon.com/authors/smashicons

Większość ludzi lubi czekoladę, a niektórzy wprost nie wyobrażają sobie bez niej życia. Mleczna, gorzka, biała, z dodatkami i bez, nadziewana i klasyczna - każda kusi i ma swoich zagorzałych zwolenników. Trzeba jednak wiedzieć, że nie każda odmiana czekolady jest równie zdrowa, bo właściwości zdrowotne są skorelowane z zawartością miazgi kakaowej i cukru. Im więcej kakao, a mniej cukru, tym dla zdrowia i figury lepiej. Z tych powodów na miano królowej zasługuje czekolada gorzka! W jej składzie jest zwykle około 70% miazgi kakaowej, resztę stanowi tłuszcz i cukier.

 

Oto lista niektórych zalet czekolady gorzkiej zwanej także deserową:

  • Zawiera przeciwutleniacze odpowiedzialne za rozszerzanie naczyń krwionośnych, dzięki czemu obniża ciśnienie tętnicze krwi;
  • Zawiera polifenole, które spowalniają procesy starzenia się organizmu;
  • Zmniejsza ryzyko zachorowania na nowotwory;
  • Zwiększa wydzielanie endorfin, czyli tzw. „hormonów szczęścia”, dzięki czemu zmniejsza napięcia nerwowe i stres;
  • Obniża stężenie cholesterolu we krwi;
  • Zawiera spore ilości magnezu, żelaza i wapnia.

12 kwietnia - Dzień Czekolady

09 kwietnia 2022

 

Pamiętajmy jednak, że czekolada jest wyrobem wysokokalorycznym i jedzona w nadmiarze będzie sprzyjać tyciu!

Ponadto u niektórych osób może wywoływać migrenowe bóle głowy. Niewskazana jest w takich stanach chorobowych jak: kamica układu moczowego, choroby trzustki, cukrzyca, nadwaga i otyłość.

Tak więc czekoladę należy jeść z umiarem. Najlepiej byłoby wyznaczyć sobie limit w postaci jednej kostki gorzkiej czekolady dziennie. Nie poleca się natomiast zjadania na raz całej tabliczki, bo może to skutkować problemami z trawieniem, a jeśli robilibyśmy to regularnie, wzrostem wagi, a nawet uzależnieniem, czego lepiej unikać.

POWRÓT do poprzedniej strony